تبلیغات
پروژه دانشجویی

پروژه دانشجویی

» انجام spss مقالات ISI ( پنجشنبه 11 مرداد 1397 )
» هزینه انجام پروژه spss ( چهارشنبه 6 تیر 1397 )
» نحوه ارتباط و سفارش پروژه spss ( دوشنبه 7 خرداد 1397 )
» آموزش مقاله نویسی (بخش اول) ( دوشنبه 31 اردیبهشت 1397 )
» تحقیق انواع توابع به صورت فایل word ( جمعه 4 اسفند 1396 )
» دانلود رایگان پروژه spss ( جمعه 13 بهمن 1396 )
» دانلود نمونه پروژه شیمی ( جمعه 13 بهمن 1396 )
» هزینه انجام پروژه spss ( پنجشنبه 12 بهمن 1396 )
» تایپ و ترجمه متون انگلیسی ( یکشنبه 8 بهمن 1396 )
» پروژه گروه خون ( یکشنبه 8 بهمن 1396 )
» پروژه پرستاری ( شنبه 7 بهمن 1396 )
» انجام Spss پروژه دانشجویی ( جمعه 6 بهمن 1396 )
تبلیغات

دانلود نمونه پروژه شیمی

نویسنده: تیم پروژه spss جمعه 13 بهمن 1396 دسته بندی : پروژه دانشجویی , تحقیق دانشجویی , پروژه شیمی ,
پروژه شیمی

   روش های کاهش کربن دی اکسید

یکی از راهکارهایی که می تواند تا حد چشمگیری کاهش کربن دی اکسید جهانی را موجب شود استفاده از لامپ های کم مصرف است، اما به نظر می رسد این الگوی مصرفی جوان چندان از سوی ساکنان زمین پذیرفته نشده است.

این درحالی است که همه ساله بر میزان تولید دی اکسید کربن در کشورهای درحال توسعه و پیشرفته اضافه می شود، به طوری که برای مثال کشور چین در سال جاری با افزایش بیش از 8% تولید دی اکسید کربن مواجه بود.

هر سال انسان در حدود 30 میلیارد تن کربن دی اکسید به خصوص جهت استفاده از سوخت های فسیلی و به سبب نابودی جنگل ها تولید می کند که  گیاهان موجد در زمین می توانند تنها 50 درصد از این میزان را مصرف کرده و تولید اکسیژن کنند و بنابراین 50 درصد دیگر آن انباشته می شود.

 بر اساس آمارهای ثبت شده سرانه تولید 2CO در ایران سالانه 3/55 تن به ازای هر نفر می باشد و از این نظر ایران در کل جهان در رتبه نسبتا متوسط 19 قرار دارد.

به ادامه مطلب مراجعه کنید...


تغییرات آب و هوایی ناشی از افزایش انتشار دی اکسید کربن تا سال 2100 به طور حتم اکوسیستم زمین را تحت تاثیر قرارخواهند داد . در این راستا، طرحهای مختلفی به ویژه استفاده از دوچرخه و خودروهای برقی ارائه شده اند که می توانند تا سال 2050 تولید دی اکسیدکربن را 60 درصد کاهش دهند.

یکی از راههای تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، افزایش انتشار گازهای گلخانه ای و به ویژه دی اکسید کربن است که می تواند از راههای مختلفی به ویژه استفاده از خودروهای دارای موتورهای سوخت فسیلی افزایش یابد.

تحقیقات "مرکز تحلیل اطلاعات دی اکسید کربن" وزارت انرژی آمریکا نشان می دهد که در سال 2010 یک رکورد بالا در انتشار دی اکسید کربن ناشی از سوختهای فسیلی، اشتعال و تولید سیمان به ثبت رسیده است.

برپایه این اطلاعات، در سطح جهانی 9.139 تراگرم کربن اکسیده از این منابع منتشر شده است. یک تراگرم برابر با یک میلیون تن است.

این کربن اکسیده با افزوده شدن حجم وسیعی از مولکولهای اکسیژن به دی اکسید کربن تبدیل و در نتیجه بیش از 33.5 میلیارد تن دی اکسید کربن وارد اتمسفر شده است.

تغییر اکوسیستم به دلیل تغییرات اقلیمی

تازه ترین اطلاعات لابراتوار Jet Propulsion ناسا که در مجله علمی "تغییر اقلیم" منتشر شده است، حکایت از آن دارند که تغییرات آب و هوایی تا سال 2100 حداقل نیمی از مناطق زمین با پوشش گیاهی را تغییر خواهند داد و 40 درصد از اکوسیستم را به شکل دیگری تبدیل می کنند. برای مثال، جنگل گیاهان پهن برگ به توندرا و علفزارها به بیابان تغییر شکل می دهند.

این محققان مدلی را مورد بررسی قرار دادند که توضیح می دهد چه گیاهانی با چه نوع اقلیمی سازگار می شوند. به این ترتیب توانستند تغییرات دما و بارش را در دهه های آینده پیش بینی کنند.

حاصل این پیش بینی ها نقشه ای از مناطق حساس سیاره زمین است که نشان می دهد تقریباً 30 درصد از پوشش گیاهی تمام نواحی دنیا دستخوش تغییر می شوند و به خصوص نیمکره شمالی با تغییرات اکوسیستمی ریشه ای تری مواجه خواهد شد.

"جان برگنگرن"، یکی از مولفان این تحقیق توضیح داد: "این بررسی ها روش جدیدی از نگاه به تغییرات اقلیمی را شرح می دهند. هرچند هشدارهای مربوط به ذوب یخ ها و افزایش سطح دریا مهم هستند اما نتایجی که این تغییرات بر روی اکوسیستم می گذارند مهمترند."

نتایج تحقیقات دیگری که توسط محققان دانشگاه "مید" سوئد انجام و در مجله Landscape منتشر شد، نمونه دیگری از آنچه که می تواند در اثر تغییرات آب و هوایی رخ دهد را نشان می دهد.

این محققان در بعضی از مناطق کوهستانی در سوئد که زمانی پوشیده از یخ بودند اما اکنون ذوب شده اند، فسیل هایی از درخت فان و درخت کاج را یافتند که 4 هزار و 400 سال قدمت دارند.

"لیزا اوبرگ"، سرپرست این تیم تحقیقاتی اظهار داشت: "در آن عصر، دما در حدود 3.5 درجه بالاتر از حال حاضر بود. شرایطی که می تواند در آینده ای نزدیک تکرار شود."

راههای پیشگیری از صرفه جویی در تولید دی اکسید کربن اتحادیه اروپا هدف جدیدی را پیش بینی کرده است که براساس آن اگر تمام شهروندان در فضاهای شهری به جای استفاده وسایط حمل و نقل عمومی از دوچرخه استفاده کنند می توان تا سال 2050 در حدود 60 درصد دی اکسید کربن کمتری تولید کرد.

این آمار که در گزارش فدراسیون دوچرخه سواران اروپا ارائه شده است نشان می دهد که چگونه انتشار آلایاینده های تولید شده از وسایط حمل و نقل عمومی در سالهای اخیر 36 درصد افزایش یافته اند.

به گفته این محققان، اگر هر شهروند به جای استفاده از خودروی شخصی یا اتوبوس حداقل 5 کیلومتر در روز از دوچرخه استفاده کند، بین 33 تا 72 میلیون تن دی اکسید کربن صرفه جویی می شود.

"بنویت بلوندل"، محقق فدراسیون دوچرخه سواران اروپا در این باره توضیح داد: "متقاعد کردن مردم به استفاده از دوچرخه نسبت به ترغیب مردم در استفاده از خودروی برقی ساده تر و اقتصادی تر است، بدین دلیل که خرید یک دوچرخه از دیدگاه اقتصادی مناسبتر از یک خودروی برقی است."

دانمارک و هلند؛ دو نمونه موفق در استفاده از دوچرخه

این تحقیق با ذکر مطالعات موردی، دانمارک و هلند را مثال زده است. براین اساس، در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، 36 درصد از مردم (بیش از 180 هزار نفر) برای رسیدن به محل کار یا مدرسه از دوچرخه استفاده می کنند و پیش بینی می شود که این رقم تا سال 2015 به 50 درصد برسد.

"کوهل میسپلون"، مولف این تحقیق در این خصوص گفت: "همچنین نباید هلندی ها را فراموش کنیم. چون مردم این کشور نیز دوچرخه سواران مشتاقی هستند."

درحقیقت، آمستردام به خاطر 400 کیلومتر پیست دوچرخه سواری خود شهرت جهانی دارد. همچنین می توان گفت که دوچرخه در شهر "سو" از یک محبوبیت طبیعی برخوردار است.

شهرداری این شهر به خاطر ترویج استفاده از دوچرخه، برنامه ای را برای محو خودروهای دارای موتورهای با سوخت فسیلی تا سال 2050 ارائه کرده است.

در این راستا، 9 میلیون یورو برای سال آینده برای خرید خودروهای برقی شرکتی اختصاص یافته و پیش بینی شده است که تا سال 2013 ستونهای کوچکی برای شارژ بیش از هزار خودروی برقی در تمام شهر نصب شوند. کشورهایی که بیشترین دوچرخه را دارند

برپایه تازه ترین آمارها شهروندان چینی رتبه نخست را در مالکیت دوچرخه در سطح جهانی دارند و پس از آنها مردم کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان، هند و ایتالیا قرار گرفته اند.

این درحالی است که برپایه این اطلاعات، اگرچه 30 میلیون نفر از ایتالیایی ها مالک دوچرخه هستند اما آن را در گاراژ نگه می دارند و تنها در آخر هفته ها و یا برای گردش در پارکهای عمومی مورد استفاده قرار می دهند.

درحالی که برای رساندن کودکان به مدرسه و یا رفتن به خرید روزانه، خودروی شخصی همچنان گزینه اول آنها است. به طوریکه این کشور از نظر نسبت تراکم خودرو به جمعیت یکی از رتبه های اول در دنیا را به دست آورده است که برابر با 600 خودرو در هزار نفر (متوسط اروپا 463 خودرو در هزار نفر) است.

یکی از دلایل بی علاقگی نسبت به استفاده از دوچرخه در مصارف غیر سرگرمی، عدم برخورداری از زیرساختهای موجود است. به طوریکه در این کشور پیست های دوچرخه سواری یا وجود ندارند و یا از شرایط مناسبی برخوردار نیستند.

هرچند در فاصله زمانی سالهای 2000 تا 2010 مسافت پیستهای دوچرخه سواری در این کشور سه برابر شده است باوجود این، جابجایی شهری با دوچرخه در مدت این دهه بدون تغییر و بر روی 3.8 درصد باقی مانده است.

رواج استفاده از خودروهای برقی

در اروپا امسال نسبت به سال گذشته فروش خودروهای برقی رشد بالایی را به ثبت رسانده است. در این میان، آلمان کشوری است که بیشترین تعداد خریداران این نوع خودروها را به خود اختصاص داده است.

در این کشور در مدت 6 ماه گذشته علیرغم ارائه تسهیلات تنها 380 یورو، هزار و 20 خودروی از این نوع خریداری شده اند.

نقطه مقابل آلمان، کشور دانمارک قرار دارد که باوجود تسهیلات بالاتر، تنها 283 مدل خودروی برقی در این دوره به فروش رفته اند.

در ایتالیا که دارای پایین ترین رقم تسهیلات است تنها 103 خودروی برقی در سال 2011 ثبت شده اند. به طوریکه خودروهای برقی تنها 0.01 درصد از مجموع بازار خودروی کشور چکمه ای را به خود اختصاص داده اند.

 

2.    مزایا و معایب استفاده از انرژی خورشیدی جهت تولید برق

از دوران قدیم تامین انرژی مسئله بسیار مهمی برای جوامع بشری بوده است. درعصرحاضر با توجه به پیشرفتهای صنعتی و تکنولوژیک که جایگاه بسیار مهمی را در زندگی روزمره انسان هادارد،اهمیت مسئله بنحو بارزتری تجلی می نماید. اما منابع رایج تولید انرژی که اکثرا تجدیدناپذیر می باشند، بنابر تحقیقات دانشمندان تا اواخر قرن 21 به اتمام می رسند. لذا ازدهه های پایانی قرن 20 منابع تجدیدپذیر انرژی مورد توجه خاصی قرار گرفت. ازجمله دلایل دیگر توجه به منابع نوین انرژی اثرات مخرب منابع تجدیدناپذیر (سوخت های فسیلی و ) بر محیط زیست بود.

هزینه های پایین حفظ و نگهداری

در سیستم منابع تجدیدناپذیر،هزینه های حمل و نقل مواد و نیروی کار بسیار بالا است. اما درسیستم های فتوولتاییک چنین هزینه هایی در چرخه تولید وجود ندارد. زیرا سیستم به بازرسی های دوره ای و نگهداری های گهگاهی با هزینه اندک نیاز دارد.

عدم نیاز به مواد سوختی

در سیستم های فتوولتاییک نیازی به منابع سوختی فسیلی و  نمی باشد. بنابراین مضرات زیست محیطی ناشی از این منابع و هزینه های حمل و نقل و انبارداری آنها حذف می شود.

کاهش آلودگی صوتی:

سیستم های فتوولتاییک بدون حرکت و کاملا بی صدا بوده و آلودگی صوتی ندارد.

معایب ساخت برق با استفاده از انرژی خورشید

1- هزینه های راه اندازی:

مهمترین ایرادی که به این سیستم ها وارد است، هزینه های بالای نصب و راه اندازی آن هاست. در حالی که با نگاه کارشناسانه و دقیق، این سیستم ها در دراز مدت به صرفه خواهند بود.

2- وابستگی به شدت تابش خورشید:

باتوجه به نیاز این سیستم ها به نور خورشید، تغییرات جوی بر مقدار انرژی تولید شده در این سیستم ها، موثر است. پس لازم است که این موضوع را در طراحی سیستم ها مورد توجه قرار دهیم.

3- نیاز به ذخیره سازی انرژی:

در بیشتر مواقع لازم است از باتری هایی بمنظور ذخیره انرژی استفاده شود که این موضوع سبب افزایش هزینه ها می شود.

4- عدم آشنایی مردم با سیستم فتوولتاییک:

با توجه به نو بودن کاربرد تکنولوژی فتوولتاییک در ساختمان، تنها بخشی از مردم با امکانات و ارزش های آن آشنا هستند و این موضوع در توسعه بازار آن تاثیر منفی دارد.

تولید الکتریسیته

تولید الکتریسیته فرایندی است که طی آن از یک منبع انرژی استفاده می شود تا انرژی الکتریکی تولید شود.

اصول پایه برای تولید الکتریسیته توسط دانشمند انگلیسی مایکل فارادی در دهه 1820 تا اوایل دهه 1830 میلادی کشف شد. روش پایه او هنوز هم برای تولید الکتریسیته مورد استفاده قرار می گیرد: الکتریسیته با حرکت یک دور سیم یا یک استوانه مسی بین قطب های یک آهنربا تولید می شود.

برای شرکت هایی که در زمینه الکتریسیته فعال هستند تولید الکتریسیته اولین مرحله در رساندن الکتریسیته بدست شما است و در مراحل بعدی انتقال و توزیع قرار دارند.

الکتریسیته معمولا در نیروگاه توسط ژنراتور ها تولید می شود. ژنراتور ها برای تولید الکتریسیته نیاز به یک محرک مکانیکی نیاز دارند این محرک می تواند یک توربین یا یک موتور دیزل باشد ژنراتور های بزرگ بوسیله توربین ها دور می گیرند. بسته به نوع انرژی در دسترس توربینی متناسب با آن طراحی و ساخته می شود. در ادامه با ژنراتور ها و انواع نیروگاه ها آشنا می شوید و اطلاعات بیشتری در زمینه تولید الکتریسته بدست خواهید آورد.

ژنراتور ها

ژنراتورها یا مولد ها در حقیقت ماشین های الکتریکی هستند که با گرداندن شفت آنها البته با یک سری  ملاحظات می توان برق تولید کرد. معمول ترین انواع ژنراتور ژنراتور های سنکرون هستند که در بیشتر انواع نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. ژنراتور سنکرون ماشینی است که باید دور آن با توجه به تعداد قطب ها در محدوده ای معین ثابت نگه داشته شود. در این ژنراتور یک میدان گردان روی سیم پیچ های ژنراتور القا می شود که دور این میدان گردان با دور روتور باید یکسان باشد. و روتور یک مغناطیس یا آهنربای کنترل شده است که به کمک این مغناطیس می توان ولتاژ ژنراتور را کنترل کرد.

کابل های خروجی ژنراتور را ترمینال ژنراتور می نامند در ترمینال ژنراتور باید ولتاژ و فرکانس کنترل شده داشته باشیم.

کنترل فرکانس

فرکانس ژنراتور ها در یک شبکه بزرگ به صورت هماهنگ و مشترک در همه نیروگاه ها کنترل می شود کنترل فرکانس ژنراتور به کمک سیستم کنترل دور توربین انجام می شود که پایداری این سیستم کنترل بسیار اهمیت دارد و یک سیستم کنترل دور توربینی که ژنراتور را به حرکت در می آورد بسیار پیچیده است. اما به صورت ساده اگر بخواهیم به آن اشاره کنیم باید بگویم بار الکتریکی ژنراتور برای توربین مانند ترمز عمل می کند به این ترتیب دور توربین در صورت افزایش بار کاهش می یابد و سیستم کنترل از طریق فرمان به توربین دور آن را کنترل می کند. مثلاً در یک نیروگاه بخار این فرمان به دریچه کنترل بخار اعمال می شود و دریچه به مقدار بیشتری باز می شود تا بتواند دور لازم را به توربین بدهد. دور ژنراتور ها در یک شبکه بر فرکانس تاثیر می گذارند و فرکانس یک شبکه استاندارد نباید از محدوده معینی تجاوز کند نکته دیگر اینکه در صورت عملکرد معیوب سیتم کنترل یا دریچه کنترل احتمال دور گرفتن بیش از حد توربین وجود دارد که بسیار خطرناک است البته برای چنین مشکلاتی حفاظت هایی وجود دارد ولی در مواردی مشکلاتی پیش آمده که هم خسارت جانی و هم خسارت مالی بالایی دارد.

سیستم تحریک ژنراتور

ولتاژ خروجی ژنراتور بسیار اهمیت دارد چون اگر ولتاژ از حدی فراتر رود به عایق های الکتریکی ژنراتور و تجهیزات نیروگاه صدمه وارد شده و خسارت سنگینی در بر خواهد داشت. به سیستمی که ولتاژ ژنراتور را کنترل می کند سیستم تحریک یاAVR می گویند سیستم تحریک هم یک سیستم کنترل پیشرفته است که وظیفه آن کنترل ولتاژ ژنراتور است.

نوع دیگری از ماشین های الکتریکی که به عنوان ژنراتور استفاده می شوند ماشین های الکتریکی آسنکرون یا القایی هستند. یک ماشین الکتریکی آسنکرون هم می تواند به صورت موتور استفاده شود و هم به صورت ژنراتور. این نوع ماشین در صنعت بیشتر به صورت موتور استفاده می شود چون موتوری محکم و با قابلیت های بالاست، نیاز به ذغال یا جاروبک ندارد، و تعمیرات آن ساده است. این ماشین معمولاً در نیروگاه های بادی به عنوان ژنراتور مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی دور موتور آسنکرون از دور سنکرون آن بیشتر می شود شروع می کند به تولید الکتریسته و تبدیل به ژنراتور می شود. استفاده از این نوع ژنراتور در نیروگاه های بادی به علت محدودیت در کنترل سرعت باد است و حتی با همین نوع ژنراتور هم اگر سرعت باد از حدی بالاتر رود یا کمتر از مقدار مورد نیاز باشد ترمز های توربین به صورت خودکار آنرا متوقف خواهند کرد.

توربین ها

توربین ها در نیروگاه ها نقشی اساسی دارند به کمک توربین ها انرژی سوخت یا بخار یا آب به ژنراتور منتقل می شود تا تبدیل به انرژی الکتریکی شود. توربین ها تجهیزاتی مکانیکی با دقت ساخت بالا هستند که با توجه به نوع نیروگاه انواع مختلفی دارند که در ادامه در مورد آن بیشتر صحبت می کنیم.

توربین بخار

توربین بخار که بوسیله بخار خشک یا بخار سوپر هیت به حرکت در می آید یکی از متداول ترین انواع توربین در دنیاست این توربین ها که معمولا چند مرحله ای یا دو مرحله ای هستند (بسته به فشار بخار و توان توربین) عمر بالایی دارند و راندمان قابل قبولی هم دارند. بخار مورد نیاز توربین توسط بویلر ها تامین می شود که بویلر هم به کمک سوخت های فسیلی انرژی خود را تامین می کند. نکته بحرانی در مورد توربین های بخار دما و فشار بخار است بخار ورودی به توربین باید آنقدر داغ باشد که بخار کاملا خشک داشته باشیم تا در خروجی توربین که دما افت می کند قطرات آب تشکیل نشود در صورتی که قطرات آب در توربین تشکیل شود یک فاجعه رخ خواهد داد چون قطرات آب تشکیل شده در آن دما و فشار بالا به راحتی به پره های گرانقیمت توربین صدمه می زنند. از مزایای توربین بخار عمر مناسب و راندمان  نسبتا بالای آن است و از معایب آن می توان به مصرف زیاد منابع آبی و هزینه بالای مورد نیاز برای سرمایه گذاری اولیه اشاره کرد و همچنین برای استارت این نیروگاه به زمان و فعالیت زیادی نیاز است و مشکلات خاص خود را دارد. همچنین بهره برداری از نیروگاه بخار پیچیدگی های خاص خود را دارد.

نیروگاه هسته ای

انرژی حاصل از واکنش هسته ای در یک راکتور هسته ای در نهایت بخار خشک تولید می کند و با استفاده از یک توربین بخار انرژی بخار خشک به ژنراتور منتقل می شود. بنابراین یک نیروگاه هسته ای در حقیقت یک نیروگاه بخار است که برای تامین بخار از انرژی هسته ای استفاده شده است. از مزایای این نوع نیروگاه می توان به انرژی ارزان و طولانی مدت اشاره کرد از معایب آن این است که باید انرژی آن همیشه مصرف شود و برای نوسانات بار مناسب نیست و حتی نوسانات بار در شرایطی می تواند برای آن خطرناک باشد همچنین در صورت بروز حادثه مانند آنچه در نیروگاه چرنوبیل یا نیروگاه های اتمی ژاپن رخ داد یک فاجعه انسانی رخ خواهد داد. اما با این حال هنوز بسیاری از کشور های پیشرفته از جمله آمریکا درصد بالای از انرژی مورد نیاز خود را از انرژی هسته ای تامین می کنند.




برچسب ها : پروژه شیمی , روش های کاهش گربن دی اکسید , تولید الکتریسیته پروژه , پروژه شیمی دی اکسید کربن , پروژه Co2 ,

ادامه مطلب ... نظرات :


آمار بازدید

کل بازدید ها : 176145
بازدید امروز : 385
بازدید دیروز : 594
بازدید این ماه : 3576
بازدید ماه قبل :5398
تعداد نویسندگان : 4
تعداد کل مطالب : 143

    بروزرسانی :

درباره ما

ارائه پروژه های دانشجویی با داده های نرم افزار اس پی اس اس با قیمتی مناسب
فقط کافیست از سربرگ بالای وب ارتباط با ما را لمس کرده و موضوع درخواستی خود را تایپ کنید، امیدواریم با یک بار دریافت پروژه از ما مشتری ثابت ما شوید.



تبلیغات
  • طراحی قالب توسط تیم پروژه spss
  • spssproje.ir
.CopyRight © 2018 - 2019 spssproje Group , All Rights Reserved ©